Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 19.12.2017, 01:10

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 142
Наші контакти

Сторінка педагогів, які атестуються у поточному навчальному році

  

       Атестація - це мотивація до фахового й особистісного зростання кожного педагогічного працівника

      Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності,

за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна

категорія, педагогічне звання.

     Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних

працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення

ефективності навчально-виховного процесу.

     Основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника,

повнота, об'єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності.

Атестація для педагога – це важливий етап його професійного життя, точка опори для подальших здобутків і звершень на педагогічній ниві,

отже побажаємо їм творчих злетів, професійних успіхів та постійного самовдосконалення!

Атестація педагогів у 2017 - 2018 н.р.:

Що? Де? Коли?

       Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Розкладімо по поличках… Атестація педагогічних працівників — це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою щодо працівників:

  • визначають відповідність займаній посаді
  • встановлюють рівень кваліфікації
  • присвоюють кваліфікаційну категорію/педагогічне звання.

 

      Хід атестаційного процесу умовно можна поділити на два семестри — на півріччя навчального року.

 

Перше півріччя 2017/2018 навчального року

    До 20 вересня — створити атестаційну комісію Для цього керівник навчального закладу видає наказ, яким:

  • створює атестаційну комісію
  • затверджує склад комісії.

    Атестаційна комісія діє один рік — до формування її нового складу. Персональний склад комісії протягом року може змінюватися.

   Зауважте!

    До складу комісії можна включити не лише працівників навчального закладу, а й представників наукових та інших установ, організацій, об’єднань громадян (за згодою).

    До 10 жовтня — подати всі документи Керівник навчального закладу має подати атестаційній комісії список педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації.

     У списку зазначають також:

  • результати попередньої атестації
  • строки проходження працівниками підвищення кваліфікації.

      У цей самий строк атестаційна комісія приймає заяви від педагогічних працівників про:

  • позачергову атестацію
  • перенесення строку атестації.

    Зауважте!

    Підстав для позачергової атестації дві:

  • заява працівника
  • подання керівника чи педагогічної ради навчального закладу.

    До 20 жовтня — затвердити списки та графік роботи

    Атестаційна комісія має провести своє перше засідання, розглянувши питання щодо:

  • затвердження:

                   а) списків педпрацівників, які атестуються

                   б) графіка роботи атестаційної комісії

  • ухвалення рішення про перенесення строку чергової атестації (хоча можна й в інші строки) тощо.

       Педагогічних працівників обов’язково ознайомлюють із графіком проведення атестації під підпис.

Друге півріччя 2017/2018 навчального року

     До 1 березня — подати характеристики діяльності педагогів Керівник навчального закладу має надати атестаційній комісії характеристики діяльності педагогічних працівників у міжатестаційний період.

      За 10 днів — не пізніше! — до власне атестації педагогічного працівника ознайомлюють із характеристикою.

   До 15 березня — вивчення професійної діяльності педпрацівника Згідно з затвердженим графіком роботи атестаційна комісія вивчити педагогічну діяльність працівників, які атестуються.

    До 1 квітня — завершити роботу атестаційної комісії Атестаційна комісія навчального закладу вчасно завершує вивчення професійної діяльності осіб, які атестуються, та оформлює атестаційні листи.

    Якщо щодо педагогічного працівника ухвалили позитивне рішення, то протягом 5 днів після підсумкового засідання атестаційної комісії керівник навчального закладу видає наказ про присвоєння кваліфікаційних категорій (встановлення тарифних розрядів).

    У триденний строк наказ:

  • доводять до відома педагогічних працівників під підпис
  • подають копію в бухгалтерію для нарахування заробітної плати.

Атестація педагогічних працівників на 2017-2018 рік .

Положення та правила

       Атестація педагогічних працівників на 2017-2018 рік являє собою зовсім новий звід правил, положень і статутів, причому весь процес здійснюється і проводиться у два етапи, для кожного з яких характерні і властиві свої особливості і характеристики. Приміром, у самому початку вчитель обов'язково доведеться продемонструвати і показати всю свою професійну придатність. А от вже потім викладачеві необхідно довести право на придбання заявленої категорії. 

         Незмінним залишилося лише те, що рішення виноситься за результатами спеціальної комісії, яка оцінює рівень компетентності даного викладача. Але, про все докладніше, адже тут не все так просто, як здається на перший погляд. 
            Види атестації.

           Як вже було сказано вище, процес атестації педагогів має невелику різновид і класифікацію. Це обов'язкова і добровільна атестація, які суттєво відрізняються один від одного. 

  • По-перше, обов'язкова атестація. Цей вид має на увазі під собою обов'язкову без винятку для всіх працівників атестацію. Варто зазначити, що в 2018 році вона пройде згідно всім тим нововведенням, які були введені і впроваджені в 2017 році. Варто сказати, що під цей вид атестації не підходять всі ті викладачі, які почали свою трудову діяльність безпосередньо в 2015 році, також під неї не потрапляють ті викладачі, які тільки що вийшли з декретної відпустки, навіть не дивлячись на те, що термін колишньої вже закінчився або закінчується. Причому від атестації також можуть відмовитися на цілком законних правах ті викладачі, які з якихось причин не працювали протягом 4-х останніх місяців.

  • По-друге, добровільна. Цей вид має на увазі безпосередньо атестацію для всіх бажаючих, хто хоче підвищити свою кваліфікаційну категорію раніше покладеного терміну. Основне завдання цієї атестації полягає у створенні стимуляції професійного зростання серед тих педагогів, кому вона дуже необхідна. Якщо ви хочете стати учасником такого виду атестації, то в 2018 році необхідно написати та подати відповідну заяву про своє бажання і наміри і, звичайно ж, направити його директору освітнього закладу. Як правило, заява має бути розглянута протягом одного місяця, але не більше. У тому випадку, якщо відповідь буде позитивна, то збирається спеціальна комісія, яка й буде вирішувати подальшу долю викладача. Згідно із законом весь процес атестації займає не більше 2-х місяців. Якщо з якихось причин педагог не згоден з прийнятим рішенням атестаційної комісії, то він має право на скликання іншій комісії, здатної вирішити цей спір, або звернутися до суду.

  • Напевно, ні для кого не є секретом той факт, що підвищення кваліфікації має на увазі збільшення рівня заробітної плати. 

    Нові положення і правила.

    Вже з початку нового 2017-2018 навчального року кожен викладач повинен обов'язково ознайомитися з введеними перетвореннями і змінами в питанні атестації. Які зміни та положення слід назвати і відзначити, перш за все? 

    1. На першому етапі кожен викладач зобов'язаний підтвердити відповідність займаній посаді. Тут комісія повинна реально оцінити і перевірити знання, вміння, навички та професіоналізм викладача, а також ознайомитися і оцінити його методику роботи і спілкування з дітьми. Іншими словами, встановлює профпридатність викладача, тобто, чи має він право займати цю посаду, чи ні. 
    2.  На другому етапі проходить робота, спрямована безпосередньо на підвищення рівня кваліфікації. Починаючи з цього року, всі викладачі можуть розраховувати і претендувати на отримання 1 та вищої кваліфікаційної категорії. Але і тут не все так просто, як здається на перший погляд. Наприклад, якщо ви претендуєте на 1-у категорію, то ви обов'язково повинні відповідати і підходити по наступним критеріям. Насамперед, це наявність другої кваліфікаційної категорії. Для вищої категорії встановлені свої правила і положення. 

    3. Документи, необхідні для атестації, так як тут теж відбулися невеликі зміни. У список усіх документів, встановлених новим положенням увійшли заяву з особистим підписом, копія результату з минулого атестацією, копія дипломів про вищу або середню професійну педагогічну освіту, копія підтверджує наявність першої або вищої категорії, копія документів про зміну прізвища, якщо це необхідно, спеціально складений супровідний лист або ж розгорнута характеристика з місця роботи. 

    Варто сказати, що по закінченню встановленого строку, а, точніше, 1 місяця, заявнику обов'язково має прийти повідомний лист на домашню адресу, де буде докладно зазначено місце і час проведення атестації. Як правило, графік атестації на першу та вищу кваліфікаційну категорію встановлюється і затверджується міністерством освіти заздалегідь. 
    Як видно, процес атестації педагогічних працівників дійсно зазнав ряд серйозних змін, з якими обов'язково повинні впоратися педагогічні кадри, адже у кожного вже є певний досвід і власний багаж знань.

Атестація педагогічних працівників

як аспект діяльності вихователя-методиста дошкільного закладу

Атестація персоналу — складова кадрового менеджменту

Робота з кадрами — один із напрямів діяльності вихователя-методиста дошкільного навчального закладу. Складовою кадрового менеджменту є атестація персоналу. Це важлива форма морального та матеріального стимулювання, спрямована на вдосконалення діяльності педагогів, які працюють в освітніх закладах різних типів і форм власності. Мета атестації педагогічних працівників: активізація їхньої творчої професійної діяльності; підвищення відповідальності за результати роботи; оцінка особистісних якостей; визначення  рівня  якості  виконання  ними  посадових обов'язків, зазначених у професійно-кваліфікаційних характеристиках, нормативно-правових документах; забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці.

І саме вихователь-методист має підтримувати прагнення педагогів до професійного зростання, допомагати кожному з них реалізувати на практиці наукові надбання, інноваційні технології, розкрити фахові здібності.

Посадова інструкція вихователя-методиста

Конкретні, чіткі обов'язки, виконання яких спрямовуватиметься на реалізацію завдань атестаційного періоду в дошкільному навчальному закладі, мають бути визначені у посадовій інструкції вихователя-методиста.  Зокрема, такі обов'язки:

  • вивчення та оцінка рівня кваліфікації, результатів педагогічної діяльності педагогів, які атестуються;
  • створення оптимальних умов для активізації творчої діяльності педагогів;
  • виявлення, вивчення, узагальнення, поширення найкращого досвіду роботи педагогів;
  • моніторинг професійного зростання  педагогів,  які  атестуються;
  • участь у засіданнях атестаційної комісії дошкільного навчального закладу, розробленні заходів   з   реалізації   рекомендацій атестаційної комісії;
  • виконання організаційно-методичних заходів з підготовки і проведення атестації;
  • ведення документації, передбаченої нормативно-правовими актами;
  •   оформлення інформаційних матеріалів з питань атестації (куточки, інформаційні стенди, вісники, бюлетені тощо);
  • проведення аналізу результатів атестації педагогічних кадрів;
  • внесення пропозицій щодо заохочення педагогічних працівників у процесі атестаційного періоду, щодо проведення позачергової атестації (за потреби);
  • внесення питань атестації педагогів у план методичної роботи.

Вихователь-методист може виконувати повноваження заступника голови чи секретаря атестаційної комісії, про що має бути зазначено у наказі керівника дошкільного навчального закладу «Про створення атестаційної комісії».

Функціональні обов'язки секретаря атестаційної комісії

Якщо вихователя-методиста обрано секретарем атестаційної комісії, то до його основних обов'язків додаються ще й такі:

  • прийом заяв від педагогів, які атестуються;
  • підготовка матеріалів до розгляду на атестаційній комісії; ознайомлення осіб, які атестуються, з графіком проведення атестації;
  • ведення протоколів засідань атестаційної комісії;
  • оформлення атестаційних листів у двох примірниках за встановленою формою;
  • вручення примірника атестаційного листа (під підпис) атестованому працівнику;
  • упорядкування, зберігання документації, що велась у процесі атестації (протоколи засідань атестаційної комісії, бюлетені таємного голосування тощо).

Ведення ділової документації

  • законодавчі і нормативні документи з питань атестації педагогічних працівників;
  • перспективний план курсової перепідготовки педагогічних працівників;
  • перспективний план атестації педагогічних працівників;
  • графік проведення атестації педагогічних працівників;
  • пам'ятки, порадники для педагогів, які атестуються;
  • матеріали з вивчення, узагальнення досвіду роботи педагогів;
  • аналітичні матеріали з вивчення рівня компетентності дітей;
  • аналітичні матеріали з вивчення результативності роботи педагогів (діловий щоденник аналізу освітньої роботи, індивідуальна облікова картка педагога, модель оцінювання результатів роботи педагогічних працівників тощо);
  • аналітичні матеріали за результатами атестації педагогічних працівників (таблиці, різні типи діаграм тощо);
  •  матеріали, напрацьовані у процесі роботи атестаційної комісії, — протоколи засідань атестаційної комісії, бюлетені таємного голосування, книга обліку видачі атестаційних листів тощо (за умови виконання вихователем-методистом обов'язків секретаря атестаційної комісії).

Етапи атестаційного періоду

Атестацію слід розглядати як постійний неперервний процес, тому що із завершенням одного атестаційного періоду розпочинається наступний. Проте кожний такий атестаційний період містить кілька етапів, які повторюються з року в рік, а саме:

  • підготовчий;
  • експертно-дослідницький;
  • підсумковий.

На кожному з цих етапів діяльність вихователя-методиста наповнюється певним змістом

Питання, що вимагають особливої уваги вихователя-методиста

На початку навчального року вихователю-методисту варто зосередити увагу на окремих питаннях, що дасть змогу уникнути непорозумінь та конфліктів у процесі проведення атестації педагогів у дошкільному навчальному закладі. Зокрема, необхідно:

  • перевірити своєчасність проходження курсів підвищення кваліфікації педагогами, які атестуються, наявність посвідчень курсової перепідготовки;
  • подати інформацію керівнику закладу про внесення змін до перспективного плану атестації педагогів для підготовки наказу (за потребою);
  • перевірити точність визначення стажу безпосередньої педагогічної роботи педагогів, які атестуються.

Вихователям-методистам варто пам'ятати, що:

  • вивчення досвіду роботи педагогічних працівників, його узагальнення та оформлення відповідних документів проводиться членами атестаційної комісії і працівниками методичних кабінетів;
  • не можна вимагати оформлення узагальнюючих документів педагогічними працівниками, які проходять атестацію;
  • слід своєчасно ознайомлювати педагогічних працівників з атестаційними листами (під підпис, із зазначенням дати).

Комплексна оцінка рівня педагогічної майстерності педагогів, які атестуються

Вихователь-методист, готуючи характеристику педагога, який атестується, має дати комплексну оцінку рівню його педагогічної майстерності, розкривши такі її складові:

  • професійна компетентність;
  • результативність роботи (рівень компетентності дітей);
  • особистісні якості.

Важливим аспектом такої комплексної оцінки є аналіз показників діяльності педагога за весь міжатестаційний період (за п'ять років), а не лише за рік атестації. Планомірне аналізування діяльності кожного педагога протягом цього періоду дасть можливість усім учасникам освітнього процесу уникнути зайвого напруження та хвилювань.

Вихователь-методист повинен так побудувати методичну роботу, щоб задіяти в ній кожного педагогічного працівника, залучаючи до участі в різноманітних заходах. Таким чином педагоги матимуть змогу реалізувати свої потенційні можливості, самореалізуватися. У міжатестаційний період слід вивчати досвід роботи педагогів, узагальнювати його та подавати на розгляд, схвалення, затвердження до науково-методичної ради відповідного рівня, яка уповноважена здійснювати науково-педагогічну експертизу методичних матеріалів.

Вихователю-методисту слід відстежувати будь-які досягнення, вести облік участі кожного педагогічного працівника у методичних заходах. Кожен вихователь-методист обирає зручну для себе форму фіксації інформації. Зокрема, це можуть бути індивідуальні облікові картки педагогів, моніторингові атестаційні таблиці або атестаційні карти експертної оцінки тощо. Такі робочі матеріали допоможуть дати обгрунтовану вичерпну характеристику діяльності педагога за весь міжатестаційний період, забезпечать об'єктивність в оцінюванні діяльності педагогів, дадуть змогу уникнути формалізму під час підбиття підсумків вивчення діяльності вихователів.Структурування отриманої інформації за допомогою таблиць, ;   різних типів діаграм і т. ін. спрощує аналітичну роботу в межах кадрового менеджменту, зокрема з питань атестації.

Після завершення атестаційного періоду керівник ДНЗ і вихователь-методист аналізують і узагальнюють результати атестації та вносять корективи до бази даних кількісно-якісного складу педагогічних працівників дошкільного закладу.

 

Бережіть час
Музичний привіт
День у році
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту
Меню на сьогодні

Copyright MyCorp © 2017