Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 15.11.2018, 09:36

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 147
Наші контакти

Асистент вихователя

    

АСИСТЕНТ ВИХОВАТЕЛЯ:
ДІДУШЕНКО  ЛЮБОВ  ОЛЕКСАНДРІВНА
ОСВІТА - БАКАЛАВР
КВАЛІФІКАЦІЙНА КАТЕГОРІЯ "СПЕЦІАЛІСТ",
ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ - 4 МІСЯЦІ
Щоденна робота асистента вихователя ДНЗ
у групі “Казка” під час заняття.  
Фрагмент заняття за авторською програмою Л.Шелестової "Вчимося читати" для дітей з порушенням мовлення. Любов Олександрівна допомогає вихованці групи, дитині з особливими освітніми потребами, у правильній вимові свистячих та шиплячих звуків. Марійка разом з асистентом вихователя робила артикуляційну та дихальну гімнастику, ділила слова на склади, робила звуковий аналіз слів. 

 

    

 

ІНФОРМАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ

Прийом дітей в інклюзивну групу дошкільного закладу

    Приймання дітей в інклюзивну групу дошкільного закладуДітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах дошкільних навчальних закладів за місцем проживання. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки

 

Для України інклюзивна освіта — досі педагогічна інновація. До неї здебільшого не готові ані адміністрація дошкільного закладу, ані педагоги.

До того ж у дошкільному закладі необхідно:

  • створювати середовище, адаптоване до потреб дітей з особливими освітніми потребами
  • добирати спеціально фахівців, зокрема асистента вихователя
  • розроблювати індивідуальні програми розвитку
  • проводити заходи, що виключають стихійну інтеграцію «особливих» дітей.

Комплектування інклюзивних груп

Інклюзивні групи в дошкільних закладах комплектують за Порядком комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах.

Наповнюваність інклюзивної групи — до 15-ти осіб. У такі групі — не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.

Кількість дітей з ООП в інклюзивній групі залежить від складності порушення у дитини та обсягу необхідної підтримки й допомоги від дорослого. Тобто в інклюзивній групі може бути лише одна дитина, якщо їй потрібен постійний супровід.

Діти з ООП можуть перебувати в інклюзивній групі ДНЗ до семи-восьми років, якщо:

Документи для зарахування дитини до інклюзивної групи

Приймає дітей до інклюзивних груп завідувач/директор дошкільного закладу.

Батьки дитини з особливими освітніми потребами мають подати такі документи:

основні

 

додатково

  • заява прийняти їхню дитину до дошкільного закладу
 
  • копія медичного висновку про дитину-людини з інвалідністю віком до 18 років, наданого лікарсько-консультативною комісією, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу
  • медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що вона може відвідувати дошкільний навчальний заклад
 
  • висновок ПМПК
  • довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення
 
  • копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю
  • свідоцтво про народження дитини
 
  • направлення місцевого органу управління освітою

Дітей до ДНЗ приймають будь-коли протягом календарного року.

Медичний висновок

Медичний висновок про дитину-людини з інвалідністю віком до 18 років (ф. 080/о) оформлює лікарсько-консультативна комісія дитячого лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання.

Цей документ надають після огляду дитини за наявності виписки з медичної карти стаціонарного хворого (ф. 027/о) або консультативного висновку спеціаліста (ф. 028/о).

Висновок ПМПК

Висновок необхідний, щоб педагоги мали змогу:

  • створити сприятливе розвивальне середовище
  • врахувати:

– особливості психічного розвитку
– можливості
– потреби
– навички
– практичний і соціальний досвід дитини
– особливості засвоєння знань.

Рекомендації ПМПК надважливі при розробленні індивідуальної програми розвитку.

Під час індивідуального супроводу

Направлення місцевого органу управління освітою

Поки що потрібний документ. Адже батькам (особам, які їх замінюють) можуть відмовити у зарахуванні їхньої дитини з особливими освітніми потребами до дошкільного закладу.

Зауважте!

Дитина з особливими освітніми потребами має право відвідувати ДНЗ за місцем свого проживання без будь-яких дозволів і направлень.

Протипоказання для прийому дитини до інклюзивної групи:

  • ІІІ і IV ступені порушень функцій організму, які не сумісні з перебуванням дитини в організованому колективі
  • усі захворювання в періоді розпалу
  • хронічні захворювання в стадії загострення
  • захворювання, що потребують стаціонарного лікування
  • гострі інфекційні захворювання (до закінчення строку карантину).

Організація інклюзивного навчання в ДНЗ «Веселка»

Головна мета інклюзивного навчання – реалізація права дітей з особливостями потребами на отримання освіти у відповідності з їх можливостями і здібностями за місцем проживання, їх соціальна адаптація та інтеграція в суспільство, підвищенні ролі сім’ї у вихованні і розвитку дитини

Поради та рекомендації вихователю,

у групі якого навчатиметься дитина з особливими потребами

  • Навчитися толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на дитині
  • Сприяти тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятною
  • Сприяти створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості,справедливості й терпимості
  • Надавати індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей
  • Намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини
  • Співпрацювати з іншими педагогами (логопедом, психологом, лікарями) та батьками в одній команді.

Основні завдання команди фахівців індивідуального супроводу дитини:

  1. Збір інформації про особливості дитини, її інтереси, труднощі і обмеження, освітні потреби з метою визначення та реалізації належної підтримки, вжиття адекватних заходів, залучення додаткових фахівців.

  2. Всебічне обговорення особливостей (труднощів) розвитку дитини з урахуванням інформації різних фахівців з метою визначення характеру та причин відхилень в розвитку та поведінці; прийняття консолідованого рішення про специфіку змісту освіти і навчання з урахуванням рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації.

  3. З’ясування потенціалу розвитку дитини, актуалізація її позитивних особистісних якостей.

  4. Розробка та реалізація Індивідуальної програми розвитку дитини.

  5. Моніторинг динаміки загального психічного розвитку дитини, консультування і вирішення складних, конфліктних ситуацій.

  6. Ведення документації (щоденник спостережень), що відображає актуальний розвиток дитини, динаміку її стану, рівень шкільної успішності; збір портфоліо.

Індивідуальна програма розвитку дитини містить такі розділи:

  1. Загальна інформація про дитину: ім’я та прізвище, дата народження, телефони батьків, адреса проживання, проблема розвитку (інформація про особливі освітні потреби), дата зарахування дитини до дошкільного навчального закладу.

  2. Наявний рівень розвитку дитини (відповідно до висновку психолого-медико-педагогічною консультації). Група фахівців протягом 1-2 місяців (в залежності від складності порушення) вивчає можливості та потреби дитини, фіксує результати вивчення: її вміння, сильні якості та труднощі, у чому їй потрібна допомога; інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання (відомості надані психолого-медико-педагогічною консультацією). Вся інформація повинна бути максимально точною, оскільки вона є підґрунтям для подальшого розроблення завдань.

  3. Освітні послуги. В індивідуальній програмі розвитку дитини передбачається до 10 корекційно-розвиткових занять на тиждень в залежності від віку дитини та з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю. Фіксується розклад занять з відповідними фахівцями (вчителем-дефектологом, практичним психологом та іншими спеціалістами), вказується кількість і тривалість таких занять з дитиною.

  4. Адаптації/модифікації. При складанні індивідуальної програми розвитку необхідно проаналізувати, які адаптації та модифікації слід розробити для облаштування середовища, застосування належних методів, матеріалів, іграшок, обладнання, урахування сенсорних та інших потреб дитини.

    Модифікація – трансформує характер подачі матеріалу шляхом зміни змісту або концептуальної складності навчального завдання. Наприклад, скорочення змісту навчального матеріалу; модифікація цілей і завдань, прийнятних для конкретної дитини, корекція завдань, визначення змісту, який необхідно засвоїти.

    Адаптація – змінює характер подачі матеріалу, не змінюючи зміст або концептуальну складність навчального завдання. Зокрема, можуть використовуватись такі види адаптацій:

    • пристосування середовища (збільшення інтенсивності освітлення в групових кімнатах, де є діти з порушеннями зору; зменшення рівня шуму в групі, де навчається слабочуюча дитина, забезпечення її слуховим апаратом);
    • адаптація матеріалів (адаптація дидактичних посібників, ігрових, наочних та інших матеріалів тощо).

    Для забезпечення особистісно-орієнтованого підходу та організації корекційно-розвиткової роботи в інклюзивній групі штатним розписом дошкільного навчального закладу передбачається 1 ставка асистента вихователя на 1 інклюзивну групу.

За письмовою заявою батьків, або осіб, які їх замінюють, адміністрація дошкільного навчального закладу може надати дозвіл щодо участі у навчально-виховному процесі асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, волонтерів, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє здійснювати зазначену функцію на громадських засадах або за рахунок коштів громадських організацій та інших джерел, не заборонених законодавством.

Крім того, батьки або особи, які їх замінюють, можуть самостійно виконувати функцію асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, або визначати особу, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє здійснювати зазначену функцію на волонтерських засадах.

Батьки, або інші особи, які здійснюють функцію асистента дитини з особливими потребами, у тому числі з інвалідністю, мають проходити у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди, з оформленням особової медичної книжки встановленого зразка. Особові медичні книжки повинні зберігатися у медичному кабінеті.

Засновник (власник) дошкільного навчального закладу забезпечує підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та атестацію педагогічних працівників відповідно до специфіки роботи інклюзивної групи, сприяє провадженню інноваційної діяльності.

Бережіть час
Музичний привіт
День у році
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Друзі сайту
Меню на сьогодні

Copyright MyCorp © 2018